Monday 23 December 2013

Fourpoint By Sheraton...

Di kesempatan cuti yang masih berbaki beberapa hari ni sempatlah juga menerjah ke Pulau Lagenda iaitu Pulau LAngkawi.Tujuan ke Pulau Langkawi pun bukannya untuk berjalan-jalan pun sekadar berehat dan menghabiskan masa berdua je.Kadangkala berdua itu perlu kerana dah lama masing-masing dengan urusan kerja dan keluarga.Sekali sekala mengimbau nostalgia apa salahnya..jadi untuk itu bagi menepati tema honeymoon chewahh so Fourpoint By Sheraton menjadi pilihan. Nak duduk Sheraton macam terlebih duit le pula walaupun ada tapi baik digunakan ke arah lain..bersederhanalah dalam melayari kehidupan so I decide Fourpoint is suitable.Fourpoint merupakan hotel yang agak baru dulu dikenali sebagai Langkasuka Hotel...mungkin pengurusan baru so wajah pun baru.Terletak di Padang Mat Sirat dan hiasan dalaman simple but very nice...Restoren hotel  berhadapan dengan kolam renang dan laut...Melangkah masuk ke bilik menyebabkan diri ini puas hati lah dengan harganya kerana bilik luas,hiasan dalaman simple dan dapat melihat pemandangan laut..sedapnye mata memandang ciptaan Tuhan yang tak ternilai harganya..laut yang terbentang luas.

Kami bertolak dari rumah dalam pukul 6.30 am kononnya nak dapat tiket feri awal ke Langkawi dari Jeti Kuala Perlis.Padahal naik dekat Kuala Kedah pun boleh tapi taknak duduk lama dalam feri so kami pun naik dari Kuala Perlis.Tapi disebabkan cuti sekolah pelancong terlalu ramai tiket paling awal pun kami boleh dapat dalam pukul 11.15 so nak taknak tunggu la juga sampai pukul 11 lebih.Dah puas melepak kat Kuala Perlis and finally dapat la naik feri. Feri di Kuala Perlis semakin besar boleh memuatkan penumpang yang ramai dan pengurusan pun ok.Setelah hampir sejam dilambung ombak tapi tak terasa sangat pun sebab feri besar..akhirnya sampai juga ke Pulau Lagenda...first place kami honeymoon dulu tu pun sebab lepas kahwin 3 hari terus kena datang Kursus BTN kt Langkawi jadi honeymoon lah sekali...so dapat lah mengimbau kenangan dulu-dulu...tapi masa tu masing2 slim jer sakarang haha biar gambar berbicara..sekejap je masa berlalu kan dah 3 tahun kami mendirikan rumah tangga dan keserasian semakin bertambah.
       Sampai jer my hubby terus jumpa pakcik Ismail untuk ambil kereta..kali ni sewa VIVA jer sebab senang nak cilok memandangkan orang sangat ramai jalan jem..so kira buat pilihan yang tepat juga lah sebab senang nak cilok2..perut masing2 dah menangis minta diisi makanan especially perut mama ler huhu...so terus google cari tempat makan best dan ramai orang cakap tempat ni best.Kami pun terus ke sini..Makan tengahari yang biasa jer tapi tomyam mesti ada...wahh memang sedap lah tomyam dia menjilat jari..rugi tak order macam2 lagi hehe...Selesai makan terus ke hotel dan check in serta rehat sepuas2nya..
Kuala Perlis

Wan Thai Restaurant,Langkawi

Malamnya perut berbunyi lagi kami decide untuk ke Restoren Nelayan tu pun sebab menggunakan khidmat En Google,banyak komen cakap sedap so kami pun apalagi menerjah lah ke sana..Restoren ni tepi pengkalan tempat bot2 naikkan ikan dikelilingi pokok2 bakau.Bukan restoren yang berkonsep ler sekadar restoren biasa tapi mari kita cuba samaada indah khabara dari rupa ataupun tak.Kat sini kena order di bahagian dibelakang restoren kita boleh pilih apa kita nak makan.Kami  ambil siakap yang sedang2 seekor,udang,sotong dan tambah sayur kangkung goreng  serta tomyam ayam.Makanan kat sini oklah takde le sesedap tomyam kat Wan Thai tadi..ni versi melayu jer tapi ikan dia memang fresh..Harga pun berbaloi tak mahal sangat so kira oklah cuma for me tomyam dia biasa jer...Then kami teruskan aktiviti meronda2 di Pantai Chenang maklumlah berdua so bolehlah merewang2 ala2 sweet couple gitu haha...
Medan Selera Nelayan Kg Bukit Malut

Esoknya selepas breakfast sambil menikmati keindahan pantai kami ingatkan nak pergi Island Hoping dan lewat petang baru nak balik tapi selepas telefon mak tanya pasal budak2 ni mak cakap adik Qayyim demam asyik dok panggil mama papa jer so kami pun cancel semua aktiviti..jomlah kita balik huhu. Selepas check out then trus ke jeti mujurlah ada tiket pukul 1.45.Next time lah kita mai pula untuk p snorkeling ke apa ker so jom balik dulu...Sampai Kuala Perlis dalam pukul 3.00 then ambil kereta terus balik tapi sempat lagi la singgah pekena nasi kandar Hj Ramli dulu kat Simpang Empat Kangkung..The best Malay Nasi Kandar..Sapa2 yang mai area Aloq Setaq boleh try singgah sedap dan harga pun tak mahal...
Nasi Kandar Hj Ramli,Simpang 4 Kangkung

Cukuplah dua hari satu malam walaupun singkat tapi cukup bermakna thanks my dear sebab sponsor belaka hehe..Walaupun usia makin meningkat,saiz makin bertambah tapi kenangan itu sentiasa bertamu di hati..bertemu,mengenali bersahabat,menjadi suami isteri dan bercinta...biarkan setiap hari yang dilalui seperti hari pertama kita diijabkabulkan..semoga kasih sayang ini dapat dibawa hingga ke jannah..Let's picture talk

Penutup tirai 2013...tahun depan dengan semangat dan azam baru dalam memperbaiki diri untuk menjadi lebih baik..Thanks to my hubby..